名鉄スマイルプラスからのお知らせ

お知らせ・イベント

英語教室

英語講師インタビューPart1

こんにちは!TELACO英語教室です。
TELACOの先生ってどんな人?という疑問にお答えし、講師を紹介したいと思います!

今回紹介するのは、TALIA(タリア)先生
いつも笑顔で、生徒からの信頼も厚い先生です。

TELACO英語教室 Talia先生

-Tell us about your typical class flow and the atmosphere you try to create each lesson.
(TELACOのクラスはどんな雰囲気ですか?)

I use warm-up activities to get students activate the language center of the brain. Next, I introduce new learning material (language target, concept, etc.). Following that, I conduct activities, tasks and games that reinforce the learning of the new content. Activities are chosen and adapted to fit the goals of each class. I believe a welcoming, respectful, encouraging, and supportive atmosphere in which every child will feel comfortable and encouraged to participate in class is important.

ウォーミングアップ活動から始めることで生徒を英語モードにしていきます。そして新しい単語や概念などの学習内容を導入します。さらに、理解を深め、実際に会話で使える英語にするために、活動やゲームを行います。活動は各レッスンの目標により調整をします。レッスンに関しては、できるだけ暖かい雰囲気の中で、生徒がお互いを尊敬しあい、支えあいながら、自信を持って楽しめる学習環境を作るよう心がけています。

 

-As a teacher, what is the most important, or what do you care most about when conducting a lesson?
(先生がレッスンを進める中で、最も大切にしていること、心がけていることはなんですか?)
I believe balance is very important. It is important to have a well-balanced combination of serious language learning and motivating/entertaining activities. Missing either component will affect the effectiveness of learning, and lead to very limited learning outcomes. Of course, even for serious learning, the teachers’ energy, tone, and attitude must be positive to make the learning process itself rewarding and motivating.

バランスだと思います。机に座る学習と活動、真剣な取り組みや楽しい時間、いろいろな意味でバランスがとれたレッスンプランのことです。どちらが欠けても言語学習の効果に大きく影響を与え、最大の成果が得られないと考えています。その上で、真剣に取り組むべきレッスン内容でも、講師のポジティブな姿勢、声のトーン、また面白い言い方などの努力で、子供のやる気を存分に引き出すことも重要だと思います。

TELACO英語教室 Talia先生

-What would you consider an ideal lesson?
(先生にとって理想のレッスンとは?)
Students remember some of the language targets, and also found the class to be fun.
One class plan won’t fit all. Know your students, and design a lesson to best fit the specific group of students, including the number of students, their personalities, their learning styles, and their behavioral tendencies. For example, for kinesthetic learners I would include more tasks that allow them to move and engage with language in a physical way.

「勉強になる、しかも楽しい」と生徒が思ってくれるレッスンが私にとって理想です。モットーは、「1つのクラスのレッスンプランが他のクラスのプランに必ずしも当てはまらない」ということです。そのためには、各クラスや生徒の特性(クラスの規模、生徒の性格、学習スタイル、行動傾向など)をよく知り、理解した上で、各クラスに一番ふさわしいレッスンプランを考える必要があると思います。例えば、体で覚えるタイプの生徒には、体全体を使ったゲームを多く取り入れたレッスンプランを立てます。

TELACO英語教室 Talia先生

-6 months have passed, what changes and improvements have you observed in your students?
(レッスン開始から半年経って感じた子どもたちの成長・変化はなんですか?)
My students have shown much improvement in their willingness to participate in class, and have a more positive attitude towards English (less resistance). More specifically, most students could only communicate with only single word utterances at the beginning of the course, but now they can produce phrases and complete sentences.

当初より、子供達がもっと自発的にレッスンに参加し、英語を話すようになりました。現在は、英語に対してより積極的な姿勢で臨んでいると思います(抵抗がほぼなくなりました)。具体的には、多くの生徒さんが初めの頃は1つの単語レベルでしか話せなかったのですが、最近では完全な文章をつくって話せるようになりました。

————
バランスの取れたレッスンの積み重ねで、着実に英語力が身に付いてきているのですね。
次回はMatthew(マッシュ)先生の紹介です。お楽しみに!

TELACO英語教室では体験レッスンを受け付けています。
ぜひ一度TELACOへお越しください!
体験・説明会予約フォーム

※講師のTalia(タリア)はステラ児童外国語学院の専任講師です。

TELACO一社校
名古屋市名東区一社2-88 2階
(地下鉄東山線一社駅 2番出口 徒歩1分)
TEL.052-702-7011

24時間受付中!お気軽にお問い合わせ下さい

お問い合わせ・無料体験
見学・個別相談受付中